KEHIDUPAN HANYA SEMENTARA


.

Bismillahhirrahmanirrahim. Ahlan wasahlan. Terima kasih kepada Yang Maha Pencipta yang telah menganugerahkan kurnia yang tidak terhingga besarnya kepada setiap makhluknya yang bernyawa di alam fana ini. Syukur alhamdulillah.

Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad S.A.W. nabi junjungan dan menjadi ikutan para umat Islam di seluruh dunia tidak mengira kaum dan di mana saja mereka berada. Semoga akhlak Rasulullah menjadi ikutan dan amalan sehingga ke Hari Penghabisan.

Hendaknya, Al-Quran, Hadis dan Sunnah Rasulullah menjadi pegangan muslimin dan muslimat yang dikasihi sekalian. Terlalu rindu rasanya pada baginda walaupun tidak dapat menatap wajahnya. Terlalu mengharap jiwa dan raga untuk menziarahi maqamnya yang berada nun jauh di sana. Insyaallah, mohon dipanjangkan usia dan dimurahkan rezeki serta disihatkan tubuh badan ini untuk menzahirkan cita-cita yang terpancar di hati sanubari...


Begitu juga dengan  keinginan untuk menjadi tetamu Allah di tanah barakah yang dijanjikan aman dan tenteram. Semoga penantian ini akan tiba jua, dengan izin yang Maha Esa.

Your Reply